|
In juni
2004 verbleven wij voor de adoptie van onze tweede dochter gedurende
twee weken in China. In het “China International Exhibition Center and National Agricultural
Exhibition Center” naast ons hotel bleek van 10 t/m 16 juni
“Auto China 2004” te worden gehouden. Uiteraard heb ik, als
Citroën-liefhebber, van de gelegenheid gebruik gemaakt om de beurs
te bezoeken. Toegangsprijs in de middag: zo’n 5 Euro (50 Yuan)! |
|
Citroën
was vertegenwoordigd op twee stands: op de “eigen” Citroën-stand
in hal 9 en op de stand van Dong Feng in hal 1.
Bij
binnenkomst op het exhibition terrein werd meteen de aandacht
getrokken door de enorme banner die aan het hoofdgebouw was
opgehangen. De ingang van hal 9 werd opgevrolijkt met een enorme
banner van de Xsara WRC van Sebastiaan Loeb.
|
|
|
In de
Dong Feng stand, naast o.a. diverse Peugeots (307 met kont!) en
Nissans, slechts 2 Citroëns: de Elysée VIP en een Picasso 2.0i AT.
Of het Chinees gebruik is weet ik niet, maar achterin de Elysée lag
een Chinese bezoeker prinsheerlijk te slapen! Op de Dong Feng stand
wel veel in kleine lapjes latex gehulde dames die de stand moesten
opvrolijken. |
|
|
|
|
Meer keuze
was er in de grote stand van Citroën zelf in hal 9.
Naast het Playstation 2 vermaak (WRC) waren er prominente
plaatsen ingeruimd voor de C-Airdream en de Xsara WRC die beiden op
draaiplateaus werden tentoongesteld. Verder werden de volgende
modellen geshowd:
|
- Xsara
Berline 2.0i
- Xsara
Picasso 2.0i en 2.0i AT
- C5
3.0 V6
- Fu
Kang
- Elysée
SX
- Elysée
VIP (verlengde uitvoering)
|
|
C-Airdream: |
|
|
Xsara WRC: |
|
|
Xsara 2.0i berline: |
|
|
Elysée SX: |
|
|
Elysée VIP:
|
|
|
|
C5 3.0 V6: |
Fu Kang: |
|
|
De Citroën-stand: |
|
|
|
|