Sleuteldag - 6 september 2003

 

Op 6 september was er weer een sleuteldag van de regio Midden van de ID/DS-Club. Een prima gelegenheid om het flexibele deel van de uitlaat van mijn dame te vervangen die vlak voor de vakantie onderweg van Eindhoven naar Amersfoort een wel erg sportief geluid begon te produceren. Op 2 september eerst maar even een pijp opgehaald bij Chyparse.

Op de bewuste zaterdag al knorrend richting Hilversum gereden en de dame op de brug geparkeerd. Eerste handeling: het verwijderen van de oude pijp. Tot onze verbazing ging dit vrij makkelijk.

Tsja, en dan breekt het moment aan waarop je de nieuwe pijp pakt en deze wilt gaan monteren. Past niet! Hoezo past niet? Nou, past niet! Kan niet! Pijp had twee uiteinden met dezelfde diameter. Kan dus niet. Chyparse gebeld, zelfde verhaal: kan niet! Is toch zo. Een mede DS-rijder was niet zo goed en reed mee naar Soesterberg (Robert, bedankt!) om het corpusdelict aan de ongelovigen in Soesterberg te tonen. Waren ook verbaasd, maar konden er om lachen en hebben de pijp zonder morren omgeruild voor een juist exemplaar.

Zo moet het dus niet:

Zo moet het dus wel:

Na het omwisselen van de pijp was de montage een fluitje van een cent. Na de montage werd de volgende uitdaging ontdekt: een afgebroken uitlaatsteun. Moet gelast worden. Ja, dat weet ik ook, maar ik kan niet lassen. Dat is dan het leuke van een sleuteldag: er loopt altijd wel een mede-liefhebber rond die wel kan lassen. Na de nodige uitdagingen te hebben overwonnen met het aanwezige lasapparaat is ook de steun gelast en kon er huiswaarts worden gekeerd.

 

Terug naar overzicht